Paneliści

ŁUKASZ BERESIŃSKI

Dyrektor Departamentu Analiz Branżowych, BGK

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku finanse i bankowość oraz Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku nauk politycznych. Od 20 lat zawodowo związany z doradztwem finansowym i transakcyjnym oraz rynkiem kapitałowym.

W latach 2006-2017 pracował w Deloitte Advisory, gdzie zajmował się wycenami przedsiębiorstw oraz modelowaniem finansowym.

KRZYSZTOF BOLESTA

Wiceminister Klimatu i Środowiska

Krzysztof Bolesta to mianowany urzędnik Komisji Europejskiej, w której pracował od 2004 r. do 2012 r., a także w latach 2020-2024. Od 2000 r. do 2004 r. wspierał negocjacje akcesyjne oraz dostosowania Polski do wymagań UE w obszarach „energia” oraz „badania i rozwój”.

W latach 2012-2015 członek gabinetu politycznego dwóch polskich Ministrów Środowiska oraz członek rady nadzorczej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Negocjator drugiego europejskiego pakietu energetyczno-klimatycznego. Pełnił ponadto funkcję doradcy Prezydenta RP na COP19 (Konferencja Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu).

W latach 2016-2018 r. dyrektor ds. badań w centrum analitycznym Polityka Insight. Współzałożyciel organizacji pozarządowej – Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, w której pracował jako wiceprezes od 2018 r. do 2020 r.

Uczestnik dwóch euroatlantyckich programów wymiany, międzynarodowego programu dla liderów Departamentu Stanu US oraz programu German-American Marshall Fund.

W 2014 r. odznaczony przez Prezydenta RP srebrnym Krzyżem za zasługi dla umacniania i rozwoju integracji europejskiej.

SZYMON BYLIŃSKI

Dyrektor Departamentu Elektromobilności i Gospodarki Wodorowej Ministerstwo Klimatu i Środowiska

Jest Absolwentem Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Jako pracownik Ministerstwa Gospodarki, a następnie Ministerstwa Energii, zajmował się regulacjami dotyczącymi rynku paliwowego, infrastruktury paliw alternatywnych oraz jakości paliw. Był szefem resortowego zespołu ds. jakości paliw i paliw alternatywnych.

Jest współautorem kluczowych dokumentów dla rozwoju elektromobilności w Polsce: ustawy z dnia 11 stycznia o elektromobilności i paliwach alternatywnych, Krajowych ram polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Obecnie jako Dyrektor Departamentu jest odpowiedzialny za regulacje rynku elektromobilności i prace nad Polską strategią

ANDRZEJ GEMRA

Renault Polska

Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie i Collegium Civitas w Warszawie. Ekspert ds. Public Affaires & elektromobilności w Renault Group.

dr hab. inż.JACEK JAWORSKI, prof. INiG -PIB

Dyrektor Instytutu Nafty i Gazu (INiG-PIB)

Z dniem 25.09.2021r. powołany przez Ministra Klimatu i Środowiska na stanowisko Dyrektora Instytutu Nafty i Gazu – Państwowego Instytutu Badawczego. Jest absolwentem Wydziału Wiertnictwa, Nafty i Gazu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie,

kierunek górnictwo i geologia, specjalność gazownictwo ziemne. Na tym samym wydziale w 2004 roku uzyskał stopień naukowy doktora nauk technicznych
w specjalności inżynieria gazownicza. Autor lub współautor 45 artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym, z zakresu m.in. dodawania paliw odnawialnych do sieci gazowych, użytkowania gazu, metrologii przepływów, bezpieczeństwa transportu gazu oraz eksploatacji sieci gazowych. Przewodniczący Rady Programowej cyklicznej konferencji naukowo-technicznej FORGAZ.

Doświadczenie zawodowe zdobywał od 1996 roku jako pracownik Laboratorium Metrologii Przepływów Instytutu Nafty i Gazu. W latach 2004-2008 pełnił funkcję kierownika Zakładu Metrologii Przepływów INiG, a od 2008r. funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Gazownictwa Instytutu Nafty i Gazu – Państwowego Instytutu Badawczego. Koordynator, kierownik, autor lub współautor szeregu prac badawczo-rozwojowych wykonanych m.in. w ramach programu HORYZONT 2020, prac finansowanych przez MNiSW i NCBR oraz prac na zlecenie m.in. PGNiG SA, PSG Sp. z o.o., GAZ-SYSTEM S.A., IGG, w większości zastosowanych i wdrożonych do praktyki przemysłowej.

Od 2015 Członek Zarządu Izby Gospodarczej Gazownictwa (07.2016-02.2017 Wiceprezes). Członek zespołów oraz grup eksperckich i roboczych, takich jak m.in. grupa robocza Partnerstwo wodorowe (grupa II, V i VI, Ministerstwo Klimatu i Środowiska), grupa robocza Partnerstwo biogazowe (grupa ds. bioLNG i bioCNG oraz zatłaczania biometanu do krajowej sieci dystrybucyjnej gazu, MKiŚ), Zespół Ekspertów ds. Wodoru IGG, Zespół Ekspertów IGG czy Komitet Standardu Technicznego IGG (w latach 2007-2013 z-ca Przewodniczącego KST IGG).

CEZARY KACZMARCZYK

Regionalny Dyrektor Generalny Toyota Central Europe

Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studiów Doktoranckich w Polskiej Akademii Nauk.

Prokurent i Dyrektor Regionalny w Toyota Central Europe z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu różnymi obszarami aktywności firm z branży automotive.

Prof. dr hab. GRZEGORZ KARASIEWICZ

Dziekan Wydziału Zarządzania UW

ŁUKASZ KOSOBUCKI

Prezes Zarządu Spółki Komunikacja Miejska Rybnik Sp. z o.o., mgr inż. Logistyki Transportu w Politechniki Śląskiej w Gliwicach

Jako zarządzający stawia przede wszystkim na wysoką jakość świadczonych usług łącząc zaspokajanie potrzeb pasażerów oraz dobre warunki pracy. To wszystko przy pomocy nowoczesnych rozwiązań z zakresu techniki i ekologii, przy racjonalnym kształtowaniu kosztów i wysokiej elastyczności na zmienne warunki. Doświadczenie zdobyte podczas pracy zawodowej w obszarze transportu publicznego pozwala na właściwą realizację założonych celów.

Powierzono mu stworzenie spółki komunikacyjnej, która operuje wyłącznie taborem nisko- i zeroemisyjnym, w tym w większości autobusami zasilanymi wodorem.  Uruchomienie nowego podmiotu i wdrożenie tego rodzaju napędu do ruchu było pionierskim przedsięwzięciem i odbyło się bez większych problemów. Wcześniej, jako Dyrektor jednostki organizującej transport publiczny zakontraktował obsługę linii 23 autobusami elektrycznymi, co łącznie z autobusami Spółki spowodowało, że na ulicach Rybnika codziennie ponad połowa autobusów to autobusy nisko- i zeroemisyjne. Jako Dyrektor, a później Prezes wprowadził wiele nowoczesnych rozwiązań z zakresu informacji pasażerskiej oraz kanałów dystrybucji biletów.

Łukasz Kosobucki ma na celu ciągłe doskonalenie usług i rozwiązań z zakresu transportu publicznego. Jest zapraszany do współpracy przez inne podmioty, a wysokie zaangażowanie w działania Spółki pozwoliło na indywidualne podejście do wyposażenia autobusów, co spotkało się z uznaniem w branży.

Prezes Kosobucki jest propagatorem transportu zeroemisyjnego, w szczególności wodorowego, pokazując doświadczenie w eksploatacji pojazdów pamiętając o równowadze i promowaniu pojazdów niskoemisyjnych – hybrydowych.

Prywatnie jest oczywiście pasjonatem transportu publicznego, polskiego kina i przede wszystkim kochającym mężem i ojcem dwójki synów.

LN: www.linkedin.com/in/łukasz-kosobucki-b653419b

Prof. dr hab. inż.  JAKUB KUPECKI

Dyrektor Instytutu Energetyki

Kierownik i wykonawca prac w ponad 50 projektach z obszaru technologii wodorowych finansowanych przez KE, NCBR, NCN, MNiSW/MEiN, NFOŚiGW, Europejską Agencję Kosmiczną, DoE i DoS USA oraz bezpośrednio przez przemysł. Uczestniczył w realizacji projektów dot. reaktorów HTR w Polsce (IEN-PIB, NCBJ) i Szwecji (KTH).

Autor i współautor kilkudziesięciu ekspertyz na rzecz przemysłu, ponad 200 publikacji i wystąpień konferencyjnych, 7 patentów i zgłoszeń patentowych, w większości skomercjalizowanych wynalazków. Dwukrotny stypendysta Komisji Fulbrighta i NAWA. Laureat nagród za działalność badawczą i naukową, w tym nagród Siemensa i Nernsta.

dr WALDEMAR KOZIOŁ

Wydział Zarządzania, UW

Studiował na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizował się w ekonomii i finansach. W 1998 roku otrzymał dyplom z wyróżnieniem, jego praca magisterska dotyczyła stanu i perspektyw rozwoju przemysłów wysokiej techniki w Polsce.

Następnie Waldemar Kozioł podjął studia doktoranckie na tym samym wydziale i w 2002 roku został doktorem ekonomii z zakresu nauk o zarządzaniu. Jego praca doktorska nosiła tytuł „Systemy finansowe a kryzysy ekonomiczne (na przykładzie krajów Ameryki Łacińskiej i Azji Południowo-Wschodniej w latach 1994-1999)”. Dr Kozioł został wykładowcą Uniwersytetu Warszawskiego, obecnie jest adiunktem w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych katedry gospodarki narodowej na Wydziale Zarządzania UW. W 2004 w ramach programu MBA pracował jako tzw. visiting professor w Le Moyne College w Syracuse (USA). Był również między innymi konsultantem i wykładowcą w Katolickim Instytucie Zarządzania.

Jest ponadto koordynatorem ECTS i programów wymiany międzynarodowej (w tym programu Socrates) na wydziale zarządzania UW. Kieruje na tym wydziale programem 2-letnich studiów magisterskich w języku angielskim (International Business Program). W latach 2002-2004 był ekspertem Komisji Europejskiej w ramach projektu RENCOM. Jest autorem ok. 30 publikacji – np. „Transformacji systemu finansowego w Polsce na przykładzie systemu bankowego (lata 1989-2005)” – a także recenzji, tłumaczeń i raportów badawczych z dziedziny ekonomii.

DOMINIKA NIEWIERSKA

Dyrektor Działu Koordynacji i Rozliczeń Projektów Wodorowych, ORLEN S.A.

Dominika Niewierska jest dyrektorem Działu Koordynacji i Rozliczeń Projektów Wodorowych Orlen S.A. z ponad 20-letnim doświadczeniem w projektach inwestycyjnych, rozwojowych oraz zarządzaniu strategicznym w sektorach energetycznym oraz paliwowym. Jest wysoko wykwalifikowanym ekspertem, który współtworzył Strategię Wodorową Grupy Orlen 2030 wraz z jej operacjonalizacją. Nadzoruje realizację Programu Wodorowego Grupy Orlen wraz pozyskiwaniem finansowania zewnętrznego dla strategicznych przedsięwzięć.

Jest autorem wielu multidyscyplinarnych koncepcji i idei projektowych z wykorzystaniem technologii wodorowych, w tym flagowego projektu Grupy Orlen pod nazwą „Hydrogen Eagle”, a także „Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland (Phase I&II))” oraz Bursztynowej Doliny Wodorowej. Dominika Niewierska posiada wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu analiz otoczenia biznesowego oraz regulacyjnego, w tym w zakresie istniejących oraz projektowanych rozwiązań legislacyjnych w obszarze technologii wodorowych na poziomie unijnym oraz krajowym, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na realizację projektów inwestycyjnych.
Dominika Niewierska czynnie działa na rzecz szerzenia wiedzy i podnoszenia kwalifikacji przez kobiety. Od ponad dwóch lat jako mentor organizacji Women in Green Hydrogen prowadzi program mentoringowy dla młodych kobiet z całego świata, w tym z Afryki, Ameryki Północnej oraz Południowej.

Prof. dr hab. ALOJZY Z. NOWAK

Rektor Uniwersytetu Warszawskiego

Ukończył studia magisterskie w SGPiS (obecnie SGH w Warszawie), a także studia w Stanach Zjednoczonych w zakresie ekonomii na University of Illinois at Urbana – Champaign. Jest też absolwentem bankowości, finansów i rynków kapitałowych na Uniwersytecie w Exeter w Wielkiej Brytanii.

W Antwerpii na Free University of Berlin odbył studia w zakresie International Economics at RUCA. W roku 1991 otrzymał nagrodę Rektora UW za pracę doktorską, a w 1996 został wyróżniony Nagrodą Ministra Edukacji Narodowej za książkę „Banki a gospodarstwa domowe – dynamika rozwoju”. W latach 2016-2020 Dziekan Wydziału Zarządzania UW a w 2012-2016 Prorektor UW ds. badań naukowych i współpracy. Visiting profesor na kilkunastu światowych uczelniach. Wykłada we Francji, Wielkiej Brytanii (m.in University of Cambridge), USA, Rosji, Chinach i w Korei. Pełnił i nadal pełni wiele funkcji doradczych. Na przestrzeni lat był lub jest członkiem rad nadzorczych, w tym m.in. PTE WARTA S.A., PKO BP S.A., JSW S.A., PZU S.A., Banku Millennium S.A. Był Przewodniczącym i Wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej EUROLOT S.A. Profesor Nowak wyróżnia się zaangażowaniem na rzecz działalności publicznej. Jest członkiem Kapituły Godła „Teraz Polska”, Prezesem ogólnopolskiego Akademickiego Związku Sportowego, oraz Prezesem AZS UW, był członkiem Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP. Zasiada w wielu organizacjach naukowych i radach programowych czasopism (w tym zagranicznych). Publikuje w jęz. polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. W grudniu 2018 r. wraz z 22 wybitnymi ekonomistami z całego świata – wśród których jest 4 laureatów Nagrody Nobla został członkiem Rady Naukowej Instytutu Nowej Ekonomii Strukturalnej na Uniwersytecie w Pekinie.

mgr inż. MAREK PALKA

Kierownik Projektu Dział Rozwoju Innowacyjnych Metod Zarządzania Programami, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Jako ekspert w obszarach związanych z elektromobilnością odpowiadał w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju m.in. za Przedsięwzięcie „e-Van - uniwersalny pojazd dostawczy o napędzie elektrycznym kat. N1” (Kierownik Projektu) oraz programy sektorowe związane z badaniami i rozwojem nowoczesnych technologii w transporcie (INNOMOTO, INNOTABOR, INNOLOT).

Uczestniczył również w ocenie projektów w ramach Programu „Szybka Ścieżka”. Absolwent studiów doktoranckich Wydziału Mechanicznego, Energetycznego i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej na kierunku Automatyka i Robotyka. Specjalista z zakresu zarządzania projektami. Posiada doświadczenie w zamówieniach publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Przez ponad 10 lat zdobywał doświadczenie w instytucjach administracji publicznej jak również firmach komercyjnych. Od strony naukowej zajmuje się projektami poruszającymi zagadnienia biomechaniki oraz inżynierii ortopedycznej.

GRZEGORZ PAWELEC

Dyrektor Działu Analiz, Hydrogen Europe

Posiada 15-letnie doświadczenie w doradztwie zawodowym, gdzie specjalizował się w projektach obejmujących naturalne źródła energii cieplnej i elektrycznej, energię odnawialną oraz paliwa alternatywne, takie jak LNG i wodór.

Posiada tytuł magistra ekonomii i finansów Politechniki Gdańskiej.

Grzegorz dołączył do Hydrogen Europe w maju 2019 r. jako Kierownik ds. Badań, Innowacji i Finansowania, odpowiedzialny za koordynację Morskiej Grupy Roboczej, skupiającej się na dekarbonizacji żeglugi oraz Grupy Roboczej ds. Finansów i Finansowania, ze szczególnym

dr JACEK PAWLAK

Prezes Toyota Central Europe

Jacek Pawlak (ur. 1963) jest prezesem Toyota Central Europe (TCE, do marca 2022 roku Toyota Motor Poland) i odpowiada za działalność i rozwój marek Toyota i Lexus w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. W 2012 roku został pierwszym w historii Polakiem zarządzającym polskim oddziałem Toyoty i stoi za sukcesem marki na polskim rynku.

Jest absolwentem Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej (1982-1987). W 2006 roku ukończył studia doktoranckie na kierunku Instytucje Finansowe i Strategie Gospodarcze Firm na Uniwersytecie Warszawskim i uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych.

Z przedstawicielstwem Toyoty w Polsce jest związany od 1991 roku, tj. od początku istnienia spółki Toyota Motor Poland, a od 1999 roku pełni wysokie stanowiska kierownicze. Był Dyrektorem Działu Rozwoju Sieci Dealerskiej, w 2002 roku został Dyrektorem Handlowym, zaś rok później Dyrektorem Zarządzającym. Kiedy obejmował stanowisko Dyrektora Handlowego, sieć dealerska Toyoty liczyła 53 stacje.

We wrześniu 2006 roku w ramach awansu został przeniesiony do europejskiej centrali Toyoty na stanowisko Dyrektora ds. rozwoju projektów strategicznych i sprzedaży w Europie. W 2010 roku wziął odpowiedzialność za wdrażanie nowej strategii Toyoty dla pięciu największych europejskich rynków – Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Hiszpanii i Włoch. Jego zespół zajmował się m.in. nową koncepcją oferty aut miejskich i samochodów dostawczych.

Po pięciu latach sukcesów w Toyota Motor Europe, dr Jacek Pawlak wrócił w 2012 roku do Warszawy i objął stanowisko prezydenta Toyota Motor Poland, zostając pierwszym w historii Polakiem zarządzającym polskim oddziałem Toyoty. W tym czasie Toyota zajmowała na polskim rynku 5. miejsce z roczną sprzedażą na poziomie 20 000 egzemplarzy.

Zmiany w sposobie funkcjonowania Toyota Motor Poland i sieci dystrybucji rozpoczął od analizy kluczowych obszarów, takich jak postrzeganie marki, konkurencyjność na rynku klientów indywidualnych czy strategia flotowa. Zespół pod jego kierunkiem wyznaczył 17 nowych projektów, które miały zwiększyć konkurencyjność Toyoty. Znalazł się wśród nich m.in. projekt przebudowy sieci dilerskiej, projekt zwiększenia rentowności zarządzania firmą, projekt wzmocnienia współpracy między kluczowymi działami centrali, projekt zwiększenia sprzedaży flotowej i liczby kontraktów na zarządzanie flotami, projekt wzmocnienia wizerunku marki w obszarach marketingu i PR, projekt popularyzacji hybryd i zwiększenia świadomości tej technologii, projekt ugruntowania jakości obsługi serwisowej oraz zarządzania dystrybucją części i akcesoriów, a także projekt rozwoju systemów finansowania w formie najmu i leasingu, który obecnie jest znany pod nazwą KINTO ONE i został wprowadzony jako jeden pierwszych w europejskiej sieci dystrybucji.

Pierwszy rok realizacji nowej polityki przyniósł umocnienie się Toyoty na polskim rynku motoryzacyjnym i awans w rankingu sprzedaży nowych samochodów osobowych z piątego na trzecie miejsce. Od 2020 roku Toyota jest najpopularniejszą marką samochodów w Polsce. W tym samym roku dr Jacek Pawlak otrzymał tytuł CEO of the Year przyznany przez polską organizację biznesową Executive Club. Sprzedaż marki w 2021 roku osiągnęła poziom 75 tys. samochodów, z których 57% stanowiły hybrydy.

Innowacyjność polskiego oddziału Toyoty, kierowanego przez Jacka Pawlaka sprawiły, że w 2016 roku objął równoległe stanowisko prezydenta spółki Toyota Central Europe działającej na terenie Czech, Słowacji i Węgier.

1 kwietnia 2022 roku Toyota Motor Poland otrzymała nazwę Toyota Central Europe i stała się nową centralą dla regionu Europy Środkowej. Pod kierownictwem Jacka Pawlaka Toyota Central Europe (TCE) odpowiada obecnie za rynki w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. We wrześniu 2022 roku prezes Toyoty został laureatem V edycji plebiscytu BRANDME CEO magazynu Forbes, w którym nagrodzeni zostali najbardziej autentyczni liderzy biznesu, cechujący się odwagą, transparentnością i realizujących swoją misję z pasją.

Zwiń

MAREK POPIOŁEK

Zastępca Dyrektora, Departament Elektromobilności i Gospodarki Wodorowej, Ministerstwo Klimatu i Środowiska

Absolwent prawa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej i międzynarodowych stosunków gospodarczych w Szkole Głównej Handlowej. Od początku pracy zawodowej związany z administracja publiczną.

W ramach swoich wcześniejszych obowiązków zajmował się negocjowaniem realizacji projektów inwestycyjnych zagranicznych koncernów w Polsce oraz koordynował proces ubiegania się przez Polskę praw do organizacji wystawy EXPO w Łodzi.

W departamencie nadzoruje tematykę elektromobilności w zakres której wchodzą działania na rzecz obniżenia emisji pochodzących z transportu oraz stworzenie ram prawnych i finansowych dla wsparcia tej nowej dziedziny gospodarki.

dr ARTUR RUDNICKI

Principal Advisor, Country Relationship Manager, Europejski Bank Inwestycyjny

Doktor nauk ekonomicznych, ekspert z zakresu strategii oraz ekonomiki transportu. Pracownik międzynarodowych firm doradczych, gdzie pełnił funkcje ekonomisty oraz menedżera działu.

Obecnie w Europejskim Banku Inwestycyjnym.

MAURYCY RZEŹNICZAK

Urząd Miasta Gdynia

Główny Specjalista w Wydziale Strategii Urzędu Miasta Gdyni. Odpowiada za koordynację działań w obszarze elektromobilności, wdrażania nowych technologii i paliw alternatywnych.

Od kilku lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z obszarem wdrażania wodoru, m. in w gospodarce komunalnej. Reprezentuje Miasto Gdynię w Klastrze Technologii Wodorowych.

Współpracuje przy organizacji cyklicznej, międzynarodowej polskiej konferencji technologii wodorowych (PCHET 2019 – 2023), która odbywa się w Gdyni.

Prowadził Project Development Assistance for Regions – dotyczący koncepcji wdrażania paliwa wodorowego w komunikacji miejskiej na ternie Gdyni, Gdańska, Tczewa i Wejherowa. Projekt był wspierany i konsultowany przez specjalistów z UE.
Brał udział w programie Bezemisyjny Transport Publiczny prowadzony przez NCBiR, w którym Gdynia aplikowała o autobusy z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem.

MICHAŁ STĘPIEŃ

Wiceprezes ZPUE S.A.

Absolwent Wydziału Mechatroniki i Budowy Maszyn na Politechnice Świętokrzyskiej oraz Ekonomii w Wyższej Szkole Ekonomii i Administracji w Kielcach. Ukończył także studia Executive MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz program Budowanie i Wdrażanie Strategii na Harvard Business School Executive Education. Od maja 2017 roku jest związany z ZPUE S.A. Początkowo jako Dyrektor Zakładu Produkcyjnego, a od stycznia 2018 roku zasiada w zarządzie spółki. Pierwotnie odpowiadał za dywizję produkcyjną, a następnie także za obszar technologii.

Od stycznia 2021 roku pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu odpowiadającego za obszary badania i rozwoju, technologii, produkcji – 6 zakładów produkcyjnych oraz logistyki. Zespół zarządzany przez Michała liczy blisko 2 500 pracowników. 

Od czerwca 2018 roku pełni obowiązki Prezesa Rady Nadzorczej ZPUE Katowice S.A. 

Doświadczenie zawodowe zdobywał także pracując na różnych kierowniczych stanowiskach w BGT Bischoff Glastechnik GmbH, Intergaz Sp z o.o. (Grupa Knauber), RR Donnelley Europe oraz Aebi Schmidt Polska Sp. z o.o. 

Michał jest maratończykiem – ukończył kilkanaście półmaratonów, maratonów oraz ultra maratonów. Z zamiłowania niespełniony ornitolog.

dr hab. inż. ANDRZEJ SZAŁEK

Doradca Zarządu, Toyota Central Europe

Absolwent Politechniki Warszawskiej, wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych z tytułem doktora inżyniera ze specjalizacją budowa i eksploatacja maszyn. W swojej pracy naukowej wykorzystał sztuczną inteligencję do zarządzania pracą maszyny roboczej.

Obecnie zajmuje się problematyką napędów nisko i zeroemisyjnych w pojazdach. Dorobek w tym zakresie zaowocował uzyskaniem stopnia doktora habilitowanego nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie inżynieria lądowa i transport. Jest autorem bądź współautorem 30 publikacji naukowych.
Karierę zawodową w branży motoryzacyjnej realizował od początku w firmie Toyota Motor

PIOTR ŚLADOWSKI

Prezes ARP E-Vehicles

Skupiony na architekturze, ulepszeniu funkcjonalności, redukcji kosztów i możliwościach produkcyjnych. Bardzo wytrwały, ambitny profesjonalista z techniczną pasją do osiągania celów. Posiadający logiczne podejście do rozwiązywania problemów.

Od września 2021 roku związany z ARP e-Vehicles Sp. z o.o. – producent autobusów zeroemisyjnych, najpierw jako dyrektor ds. rozwoju, a następnie od lipca 2022 roku Członek Zarządu tej Spółki, a obecnie Prezes Zarządu.

W latach 2016-2018 pełnił funkcję Członka Zarządu Orlen Paliwa Sp. z o. o., jednej z 10 największych przedsiębiorstw w Polsce, odpowiedzialny za kwestie operacyjne i logistykę paliw, a następnie w latach 2019-2021 był Dyrektorem i Prokurentem nowotworzonego oddziału wykonawstwa elektroenergetycznego w Elblągu w Grupie ENERGA SA.

Od marca 2011 do stycznie 2014 był m.in. wiceprezesem w spółce Inwestycje Miejskie w Płocku odpowiadając za pion nadzoru i analiz oraz pion planowania i strategii. W 2014 r. został wiceprezesem Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Kobiernikach pod Płockiem, a od marca 2015 r. był prezesem Zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego w Gostyninie. Wcześniej przez 5 lat był Prezesem Zarządu spółki PIWPOL PŁOCK Sp. z o.o.

 

W roku 2023 nominowany przez kapitułę konkursu do nagrody „Przedsiębiorca Roku 2022” organizowanej przez Gazetę Polską. Uczestnik i ekspert wielu konferencji, paneli w Polsce i za granicą, tylko w tym roku:

  1. Konferencja: Forum Miasteczek Polskich wystąpienie w panelu eksperckim pn „Ekologiczny transport zbiorowy w miastach i regionach – organizacja i finansowanie”, 21 września 2023, Warszawa.
  2. Politechnika Koszalińska, Konferencja pn. „Program lokalnej samowystarczalności energetycznej i gospodarki obiegu zamkniętego”, wystąpienie tytuł „Jak uratować polskie samorządy przed wodorową katastrofą”, 13 września 2023, Koszalin.
  3. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Konferencja pn. „Wodór, Atom, OZE – nowoczesne technologie dla zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej.” wystąpienie pt „Od elektryczności do wodoru”, 27 czerwca 2023, Centralny Dom Technologii, Warszawa.
  4. Środkowoeuropejskie Forum Technologii Wodorowych H2 Poland, wystąpienie podczas panelu „Wodorowy model transportu w Polsce i Europie. Know how mobilności i infrastruktury wodorowej”, 17 maj 2023, Poznań.
  5. Misja gospodarcza Prezydenta RP wystąpienie w ramach „Polsko-Albański Okrągły Stół Biznesowy”, 13 maj 2023, Tirana, Albania.
  6. Międzynarodowa konferencja „Energia w dobie zmian”, organizowana przez Akademię Śląską, wystąpienie w panelu eksperckim, 27.04.2023r Katowice.
  7. VIII Europejskie Forum Ekonomiczne, wystąpienie w panelu eksperckim dot. mobilności w miastach pt. „Mobilność w przestrzeni miejskiej – jak zmieniać zasady, by nie „wylać dziecka z kąpielą”?, 6 marca 2023, Mikołajki.
  8. Referatu nt. „Rozwój elektromobilności w warunkach niepewności” w ramach II Sympozjum Naukowe pn „Finanse i rachunkowość. Wyzwania gospodarki XXI wieku” zorganizowane wspólnie przez trzy uczelnie wyższe: Akademia Mazowiecka w Płocku, Akademia Nauk Stosowanych w Koninie, Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku. 2 marca 2023, Konin.
  9. Konferencja samorządowa „Czas na regiON”, wystąpienie podczas panelu pn. „Transport publiczny i jego wpływ na rozwój miast i wsi”, 25 październik 2022, Toruń.
  10. Misja gospodarcza Prezydenta RP wystąpienie w ramach „Polsko-Macedońskiego Okrągły Stół Biznesowy”, 4 grudnia 2021, Skopie, Macedonia Północna.

 

 

Piotr Śladowski, a graduate of the Faculty of Organization and Management of the Lodz University of Technology in the specialty of business management and doctoral studies at the College of Management and Finance at the Warsaw School of Economics. He was also a studied at the University of Central England in Birmingham (UK). Since 2005, he has been a lecturer at the Mazovian Academy in Płock, conducting classes in the area of management , as well as a member of the University Council and a Senator..

 

Since September 2021, he has been associated with ARP e-Vehicles Sp. z o.o. – a company producing zero-emission buses, first as a head of development , and then from July 2022 as a Member of the Management Board of this company, and currently as the President of the Management Board.

In the years 2016-2018 he was a Member of the Management Board of Orlen Paliwa Sp. z o. o. responsible for operational issues and fuel logistics, and then in the years 2019-2021 he was the Director and Proxy of the newly created power contracting department in Elbląg in the ENERGA SA Group.

He was, m.in, Vice-President of Inwestycje Miejskie in Płock, responsible for the supervision and analysis division as well as the planning and strategy division. In 2014, he became the vice-president of the Municipal Waste Utilization Plant in Kobierniki near Płock, and from March 2015 he was the president of the Management Board of the Municipal Enterprise in Gostynin.

dr hab. GRZEGORZ TCHOREK,

Prof. IEN-PIB

Zastępca Dyrektora Instytutu Energetyki. Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

Doktor habilitowany, kierownik Katedry Gospodarki Narodowej Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Inicjator powołania i kierownik Centrum Badań nad Transformacją Energetyczną, Mobilnością i Zmianami Klimatu na Wydziale Zarządzania UW.

Absolwent i od 2007 r. pracownik Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a w latach 2007–2017 pracownik NBP, zatrudniony w jednostkach zajmujących się zagadnieniami integracji walutowej. Jego zainteresowania badawcze i naukowe obejmują: konkurencyjność i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, łańcuchy wartości różnych sektorów gospodarki, źródła innowacyjności firm, mobilność współdzieloną, energetykę, zastosowania wodoru oraz wyzwania transformacji energetycznej i klimatycznej. Brał udział i kierował projektami badawczymi Narodowego Centrum Nauki, studiami wykonalności i ekspertyzami w zakresie energetyki i elektromobilności. Bierze również aktywny udział w pracach międzynarodowych i krajowych gremiów badawczych i doradczych. Członek Państwowej Rady Ochrony Środowiska przy Ministrze Klimatu i Środowiska. Przewodniczący zespołu ekspertów ds. wodoru w Izbie Gospodarczej Gazownictwa, członek Rady Naukowej Beijing Research Centre w Pekinie.

MATEUSZ WACH

Prezes Ennovation Technology Sp. z o.o. Wiceprezes Zarządu E-VAN sp. z o.o

Pasjonat nowych technologii w dziedzinie elektromobilności. Posiada doświadczenie w inżynierii systemów projektowania akumulatorów oraz baterii dla telekomunikacji, robotyki i zastosowań w motoryzacji. Skupiony na architekturze, ulepszeniu funkcjonalności, redukcji kosztów i możliwościach produkcyjnych. Bardzo wytrwały, ambitny profesjonalista z techniczną pasją do osiągania celów. Posiadający logiczne podejście do rozwiązywania problemów.

MONIKA ŻÓŁKOWSKA

Zastępca dyrektora Departamentu Transformacji Energetyki, NFOŚiGW

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuj
Polityka prywatności i cookie
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Polityka Prywatności

Drogi Użytkowniku! Dokument, który czytasz stanowi politykę prywatności serwisu internetowego emobilityconference.pl dalej nazywanego Serwisem, dostępnego pod adresem www.emobilityconference.pl. Serwis jest prowadzony przez Uniwersytet Warszawski, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa, dalej nazywanym Administratorem. Dbamy o Twoją prywatność i chcemy, abyś w czasie korzystania z naszych usług czuł się komfortowo. Dlatego też poniżej prezentujemy Ci najważniejsze informacje o zasadach przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych oraz plikach cookies, które są wykorzystywane przez nasz Serwis. W niniejszej polityce prywatności, Użytkownikiem nazywamy każdy podmiot, który korzysta ze strony, Dane osobowe i prywatność Jeśli zamierzasz pobrać raporty należy wypełnić formularza kontaktowy  – zostaniesz poproszony o podanie nam Twoich danych osobowych: imię, nazwisko i adres e-mail. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla skorzystania z usługi – ze względu na charakter tych usług. Administratorem Twoich danych osobowych jest Administrator. W związku z tym Twoje dane przetwarzane są przez nas w celach związanych z funkcjonowaniem Serwisu, realizacją Twoich zamówień oraz, o ile wyrazisz na to zgodę, w celach marketingowych. Jeśli się na to zgodzisz – będziesz otrzymywać od nas m.in. informacje o promocjach i ofertach specjalnych na adresy elektroniczne, które nam udostępniłeś (e-mail). Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zgłosić sprzeciw wobec dalszego przetwarzania Twoich danych w celach marketingowych. Aby odwołać swoją zgodę wystarczy, że skontaktujesz się z nami. Ponadto przysługuje Ci prawo do wglądu w treść dotyczących Cię danych, w każdej chwili możesz również zażądać ich poprawienia. Ponadto w każdej chwili Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych przez Administratora. Przetwarzając Twoje dane osobowe stosujemy środki organizacyjne i techniczne zgodne z przepisami polskiego prawa oraz informujemy Użytkownika, że Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych następującym podmiotom: AB-Com Arkadiusz Bednarczyk 76-251 Kobylnica, ul. Wodna 19A NIP: 839-124-44-13 Regon: 771558618 e-mail: biuro@ab-com.pl Ciasteczka Nasz Serwis, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Serwisu. Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości. W tym Serwisie ciasteczka wykorzystywane są do celów:
  • zapamiętywania informacji o Twojej sesji
  • statystycznych.
  • marketingowych
Aby dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies, w tym jak wyłączyć ich obsługę w Twojej przeglądarce, możesz skorzystać z pliku pomocy Twojej przeglądarki. Z informacjami na ten temat możesz zapoznać się wciskając klawisz F1 w przeglądarce. Ponadto odpowiednie wskazówki znajdziesz na następujących podstronach, w zależności od przeglądarki, której używasz: Więcej informacji o ciasteczkach znajdziesz w Wikipedii lub na blogu LegalGeek.pl Usługi Zewnętrzne W celu zapewnienia jak najlepszego funkcjonowania serwisu został on zintegrowany z usługą analizującą Twój ruch w serwisie – Google Analytics. Z polityką prywatności twórców Google Analytics można zapoznać się tutaj. Dane zbieranie w niej są w pełni anonimowe. Usługę tę wykorzystujemy do celów statystycznych, co pomaga nam lepiej dostosować Serwis do Twoich potrzeb. Kontakt z Administratorem Jeśli chciałbyś skorzystać z przysługujących Ci uprawnień dotyczących Twoich danych osobowych, lub po prostu chcesz zapytać o coś związanego z naszą Polityką Prywatności napisz na adres e-mail: emobility@wz.uw.edu.pl Nasze dane korespondencyjne to: Uniwersytet Warszawski, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Save settings
Cookies settings